יום שלישי, 19 בנובמבר 2013

צעדים ראשונים בעולם הוירטואלי...

בפוסט זה אנסה להסביר קצת יותר על העולם הוירטואלי, איך נכנסים אליו (מבחינה טכנית), ומהם האפשרויות העומדות בפני המשתמש.  כמו כן, נערוך היכרות עם אחד העולמות הוירטואליים הפופולריים והמצליחים ביותר, ה- Second Life.

 

הכניסה לעולם הוירטואלי מתבצעת באמצעות האינטרנט. בעזרת תוכנה שיש להתקין על המחשב, המשתמש יוכל להכנס למרחב הוירטואלי, לברוא את עצמו בתור דמות וירטואלית, לשוטט ולפעול בו.

הדמות המייצגת את המשתמש נקראת avatar. כל דמות בעולם הוירטואלי מייצגת אדם אמיתי בעולם האמיתי.  לעומת דמותו הקבועה של המשתמש בעולם האמיתי, הדמות הוירטואלית ניתנת לשינוי. היא יכולה להיות דמות אנושית, גבר, אשה, ילד, דמות דמיונית, בעל חיים ואפילו חפץ. היא יכולה ללבוש ולפשט צורה באופן דינמי לפי רצונו של המשתמש.

הדמויות החיות בעולם הוירטואלי בונות לעצמן "חיים" שניים (לעומת החיים הראשונים בעולם האמיתי) הן מבלות, עובדות, לומדות, יוצרות קשרים חברתיים, עיסקיים, צוברות רכוש, קונות בגדים וחפצים שונים, אוכלות ומקיימות כל פעילות שאפשר לעשות (או שלא...) בעולם האמיתי. 

להבדיל ממשחקי רשת רבי משתתפים (Massive Multiplayer Online Role Playing Game, או בקיצור - MMORPG ),בהם קיים מרחב וירטואלי ודמויות המייצגות גם הן אנשים בעולם האמיתי ויש להם מטרה ויעד אותו הן שואפות להשיג, למשתמשים הנכנסים לעולם הוירטואלי אין מטרה מוגדרת מראש מלבד הרצון ליצור לעצמם אפשרויות, חוויות ו"חיים" אחרים ממה שהם מכירים בעולם האמיתי שלהם.

אחד הכללים החשובים של עולמות וירטואליים הוא שבעוד הדמות שלך נעלמת בזמן שאתה מתנתק (מהאינטרנט...) העולם הוירטואלי ממשיך להתקיים ולהשתנות גם כאשר אתה לא נמצא בו.

 
 

כיום, ישנם מספר עולמות וירטואליים פעילים, שהגדול מביניהם הוא Second Life(ובקיצור - SL). זו תוכנה שנכתבה על ידי חברה בשם Linden Labs, בשנת 2003.   החברה מספקת את המרחב הוירטואלי יחד עם כלים המאפשרים ליצור בו דמויות, בעלות תכונות , אופי וצורות התנהגות, חפצים, מקומות ועוד.  יתר המרכיבים הבונים את העולם הוירטואלי תלויים בדמויות החיות בו, יוצרות ובונות אותו.

העולם של SL מורכב מאיים, חלקם פתוחים לכל המשתמשים וחלקם פרטיים שרק מי שמורשה יכול להיכנס אליהם. כל דמות בעולם יכולה לרכוש לעצמה מרחב מחיה, ואז היא זו הקובעת מי מורשה להכנס למרחב הפרטי שלה.

בעולם  הוירטואלי מגוון אתרים שמספקים לנכנס אליהם חוויות רבות ומגוונות כגון: הרפתקאות, מוסיקה, מידע, קניות, וכן אתרים למבוגרים בלבד.... 

אם כן, מה מושך אנשים רבים כל כך בעולם האמיתי ליצור לעצמם חיים חלופיים בעולם הוירטואלי?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 תגובות:

  1. בחירת דמות וירטואלית 'שלימה' כזו, נראה לי כמו הרחבה של שמות בדויים בצ'אטים ברשת.

    זה יכול להיות משחק נחמד, אבל יש בכך הטעייה, אלא אם כן זוכרים כל הזמן שזה רק משחק

    השבמחק
  2. אלישבע,
    נהניתי מאוד מהפוסטים שלך, הם מאירים את הנושא ובאמת מעניין אותי מדוע אנשים בוחרים לחיות בעולם ווירטולי, מה זה מעניק להם (זה אינו כמו ספר אשר גם הוא דמיוני אך יש לו מסרים , רעיונות ועלילה...), כמו"כ מה הכוונה שהדמויות ממשיכות לחיות גם בשעה שאני מנותקת מהאינטרנט וכיצד אני יכולה לשלוט על ההתפתחות...אמשיך לעקוב אחריך בעניין. בתיה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה. שמחה שהבלוג שלי מעניין אותך והצלחתי להאיר את הנושא. שאלת שאלה מעניינת ונכונה ואשתדל לעסוק בה בפוסטים הבאים...
      באופן כללי לכל משתמש יש את הסיבות שלו להכנס לעולם הוירטואלי, צורך חברתי, צורך עיסקי או צורך במימוש דברים שבעולם האמיתי לא בטוח שיוכל לממש.
      ולגבי שאלתך השניה, העולם הוירטואלי ממשיך להתקיים בזמן שאני מנותקת מהאינטרנט משום שדמויות אחרות ממשיכות לחיות בו ולפעול בו. זה לא כמו משחק שברגע שמכבים את המחשב הוא מסתיים. ולכן אין לי שליטה על פעולותיהם של אווטרים אחרים (למעט מקומות שהם רכוש שלי בעולם הוירטואלי שההרשאה להכנס אליהם תלוי ברצוני).
      מקווה שהצלחתי להסביר....
      להתראות בפוסטים הבאים, אלישבע

      מחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  4. אלישבע , פשוט מדהים , זו פעם ראשונה שאני נחשפת לעולם הווירטואלי ניסיתי לעקוב אחריו צעד אחר צעד , ביחד עם התקדמות הפוסטים שלך ופשוט נהנתי מהתגלית , בתחילה זה היה נראה לי כשעשוע ובזבוז של זמן , אך שראיתי את התועלת שערוץ זה מביא למשל לאנשים מוגבלים , התייחסתי בנקודת מבט קצת שונה , יכול בהחלט ליהיות שעולם זה גם בא לענות לצורך נפשי של אדם שתמיד חלם ליהיות משהו אחר וזו הזדמנות לממש זאת ולתמרן את עולמו בצורה שונה , בכל אופן תמהתי ביני ובין עצמי שאם זה עונה על צורך של אנשים המוגבלים בגופם , האם זה לא גורם לנכות כלשהי לאנשים הבריאים כביכול המכלים את זמנם על עולמות ורטואלים , אשמח לשמוע על הייעילות של עולם זה לאנשים מהשורה.
    אני מחכה לפוסטים הבאים. חגית.

    השבמחק